Print this page

ACES projekt

ACES (Academy of central European schools) akademija osnovana je 2006. godine od strane Prve Zaklade iz Beča, dok je njezin rad koordiniran od strane Interkulturalnog Centra iz Beča, u suradnji s VČELI DOM udrugom iz Bratislave. Svake godine, velik broj škola iz Albanije, Austrije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Češke, Mađarske, Kosova, Makedonije, Moldavije, Crne Gore, Rumunjske, Srbije, Slovačke i Slovenije dobi jednu ili više škola partnera. Zajedno sa svojim školama partnerima dobe projekt koji moraju realizirati.

 

Naša škola je sudjelovala u dva ACES projekta: u prvome je bila škola partner slovenskoj srednjoj školi iz Celja, u projektu čiji je naziv bio „Modern day's influence of media on young people“. Drugi projekt je uključio partnerstvo s makedonskom srednjom školom iz Skoplja. Njegov naziv je bio „Physical theatre – with people with and without disabilities“.

 

 

Generalno gledano, u ACES-u sve počinje uvodnim susretom, gdje se sudionicima predstavlja godišnja glavna tema, nakon čega sudjeluju na određenim radionicama, upoznavaju svoju školu partner te počinju planirati tijek svojeg projekta. Nakon uvodnog susreta sudionici stvarno moraju početi s izradom planova. Uobičajena rutina uključuje dvije mobilnosti (ako su uključene dvije škole). U sklopu svake mobilnosti jedna škola partner posjećuje drugu. Navedene mobilnosti uključuju različite radionice, ekskurzije i praktičan rad, čija tema proizlazi iz teme cijeloga projekta. Nakon što je glavni dio projekta završen, dolazi završni susret pod nazivom „ACES Academy“. Tamo škole partneri predstavljaju svoj projekt cijeloj ACES zajednici. Nakon toga se projekti ocjenjuju i rangiraju te najbolji projekti u pet različitih kategorija dobivaju posebna priznanja. Završni susret također uključuje različite radionice i druge zabavne aktivnosti, kako bi se zaključio takav izvrstan projekt. Na oba projekta sudjelovali su profesori i učenici naše škole, što je za njih bilo fantastično iskustvo. Putovanja, upoznavanja novih ljudi i učenje o različitim temama je stvarno neprocjenjivo.

 

Neki od naših profesora i učenika uključenih u ACES projekte su prof. Suzana Ljepava, Domagoj Dugi i Doroteja Mrazović.

 

„Projekt je bio stvarno koristan. Profesori su dobili nove ideje za unapređenje radne okoline. U mom projektu, koji je bio više medijski fokusiran, učenici su mnogo naučili o korištenju profesionalne studijske opreme te smo na taj način dobili tim naše školske televizije (MecTV), koja je odmah počela raditi! Mnogo je sjajnih stvari proizašlo iz tog projekta, koje nema smisla sve nabrajati. Dovoljno je reći da je bilo fantastično iskustvo u kojem su učenici i profesori mogli jednako napredovati.“

 

 

 

„Mi smo sudjelovali u ACES projektu „Physical Theatre“. Imali smo različite aktivnosti u Makedoniji, mnoge ekskurzije i različite druge zabavne i edukacijske programe. Ipak, glavna aktivnost je bila organizacija, uvježbavanje i izvedba predstave (Physical Theatre), zajedno s gluhonijemim učenicima. Oni su nas učili jezik znakova, što je bilo sjajno raditi zajedno. Također smo se upoznali s kulturom i jezikom Makedonije. Projekt je bio izvrsno iskustvo koje bi svakome preporučili te ponovili bilo kada.“

 

 

Zadnji puta mijenjano Srijeda, 09 Prosinac 2015 22:02

Povezani članci