Recenzije filmova

Francuska

Nakon što smo vidjeli film iz Francuske, pitali smo se je li to uobičajena situacija u francuskim školama ili iznimka. Ono što nam je privuklo pažnju je da su djeca bila vrlo agresivna i bez poštovanja prema nastavnicima, koji su im pokušavali pomoći u prevladavanju financijskih i društvenih problema kako bi dobili bolje obrazovanje.

Postoje neke sličnosti između francuskih i hrvatskih škola, jer i u našim školama možete susresti učenike koji se ponašaju na isti način, arogantno i nepristojno. Gledanje filma nas je potaklo na razmišljanje o tome što možemo učiniti kako bi pomogli tim učenicima i usmjerili ih na pravi put, jer oni svojim ponašanjem utječu i na ostale učenike. Još jedna sličnost smo primijetili je da su arhitektura, interijer škole i klima vrlo slični u Francuskoj i Hrvatskoj.

Međutim, postoje neke razlike između situacije u filmu i hrvatskim školama. Na primjer, u Francuskoj ima puno etničkih skupina koje se mogu sukobiti s drugim skupinama zbog svojih mišljenja i uvjerenja, a to nije uobičajeno u Hrvatskoj.

I na kraju, postoje neka pitanja bismo željeli postaviti: Kako se nosite s takvim situacijama? Kako planirate riješiti ovaj problem? Postoje li komunikacijski problemi između učenika zbog različitih nacionalnosti?

Sve u svemu, film je bio drugačiji od ostalih filmova koje smo dobili, što nas je potaklo na razmišljanje.

Švedska

Zaista nam se svidio film koji nam je poslala Švedska. Mislimo da se većina tinejdžera ponaša kao u ovom filmu, i suočavaju se sa sličnim problemima.

Jedan od tih problema je alkoholizam, što smatramo najvećim problemom. Drugi problem prikazan u filmu je zlouporaba droga, osobito na zabavama. Nadalje, ima previše seksualnog ponašanja s obzirom na to da su likovi još uvijek mladi. Također smo primijetili nedostatak komunikacije između njih i njihovih roditelja jer tinejdžeri često uopće ne žele razgovarati sa svojim roditeljima. Likovi su vrlo zainteresirani za alkohol, cigarete, drogu i seks. Prema našem mišljenju, to nije neobično, jer je to čest problem i u Hrvatskoj.

Drugi problem kojim se film bavi su poteškoće u prihvaćanju onih koji su drugačiji od većine. Tinejdžeri ne mogu prihvatiti činjenicu da je njihova prijateljica lezbijka, iako to ne bi trebalo biti važno. Djeca u filmu su agresivna, pakosna i prilično nezrela za svoje godine. Što se tiče ekonomskog statusa, čini se da likovi nisu u jako dobroj financijskoj situaciji. Imamo takav dojam jer oni u nekvalitetnom smještaju, kao da prolaze kroz financijsku krizu.

Željeli bismo postaviti nekoliko pitanja o tinejdžerima u Švedskoj: Ponaša li se većina tinejdžera na ovaj način? Mislite li da se tinejdžeri ponašaju drugačije u drugim zemljama? Zašto je su svi u filmu tako pesimistični?

Naš ukupni dojam filma je vrlo pozitivan, jer se svima svidio. Pokazuje realnu situaciju i ne pokušava sve učiniti savršenim, kao što neki filmovi obično čine. Sigurni smo da se neki od nas mogu povezati s problemima prikazanim u filmu, pogotovo kad se radi izopćenicima u današnjem društvu koje drugi loše tretiraju jer se ne uklapaju. Film je bio drugačiji od ostalih filmova i zbog toga nam se najviše svidio.

Cipar

Nakon što smo vidjeli film poslan da nas s Cipra, došli smo do zaključka da smo različiti i slični u isto vrijeme.

Kada je riječ o sličnostima, muče nas isti problemi, poput nedostatka slobodnog vremena, stres uzrokovan školom, i pritisak od roditelja i vršnjaka. S druge strane, postoje neki pozitivni aspekte u našim životima koji su također slični, budući da dijelimo većinu interesa kao što su ples, glazba, čitanje, video igre i sport.

Međutim, postoje značajne razlike između naših dvaju svjetova, i iz tih razlika možemo mnogo naučiti kako bi postali bolji ljudi. Jedna pozitivna osobina na koju treba obratiti pozornost je da učenici s Cipra ne koristite toliko tehnologiju i mobitele kao mi, nego provode što je više vremena moguće družeći se s prijateljima ili učeći. Još jedna velika razlika je da je njihov obrazovni sustav je organiziraniji od našeg, njihova organizacija vremena je učinkovitija, i sviđa nam se činjenica da mogu izabrati predmete koji su povezani s njihovim interesima. Učenici s Cipra su više posvećeni školi i njihovi roditelji su više uključeni u njihovo obrazovanje preko odabira nekih predmeta i izvannastavnih aktivnosti.

Osim školskog sustava, postoje neke uočljive razlike u okolišu. Klima je puno toplija, a arhitektura je sasvim drugačija, što nam se sviđa jer su kuće egzotične i okoliš je čišći. Sve u svemu, voljeli bismo posjetiti Cipar i postaviti im neka pitanja, na primjer, kako bi proveli više slobodnog vremena kad bi ga imali, i žele li posjetiti Hrvatsku.

Zadnji puta mijenjano Nedjelja, 20 Rujan 2015 20:18